- Szczegóły
- Kategoria: ekopracownia
Nauczycielka języka polskiego Pani Marzena Tomczak zaproponowała uczniom szkoły podstawowej zabawę sprawdzającą znajomość lektur obowiązkowych. Mieli oni za zadanie przyporządkowywanie motywów fauny i flory poszczególnych książek. Uczniowie pracowali nad wyodrębnianiem wątków i wydarzeń, omawiali akcję lektur, uczyli się pracować z tekstami ikonicznymi oraz wyrabiali zdolność rozumienia innych tekstów kultury. Motywów graficznych było wiele, dlatego też stworzono kilka stolików dla zmieniających się grup. Język polski też może być EKO.
Czytaj więcej: Lekturowi detektywi w akcji. Fauna i flora w lekturach
- Szczegóły
- Kategoria: ekopracownia
Zima jest bardzo trudnym okresem dla zwierząt. Śnieg i niskie temperatury sprawiają, że zagrożenie dla nich wzrasta. Muszą walczyć o przetrwanie, nie tylko chroniąc się przed chłodem ale i szukając pożywienia. Jest to czas, w którym szczególnie musimy zadbać o naszych małych przyjaciół. Jak to zrobić? W ramach działania EKO#Ja_w_Środowisku nauczyciele świetlicy Pan Jacek Adamski i Pani Gabriela Feist zaproponowali uczniom szkoły podstawowej konkurs plastyczny: Jak pomagamy zwierzętom przetrwać zimę? Wpłynęło wiele prac zarówno w formie rysunkowej jak i przestrzennej, które czekają na ocenę jury. Dla zwycięzców przygotowano atrakcyjne nagrody.
- Szczegóły
- Kategoria: ekopracownia
- Szczegóły
- Kategoria: ekopracownia
Prelekcja Pani Marty Jaworskiej, przedstawicielki Nadleśnictwa Myślibórz – Lasy Państwowe przybliżyła uczniom klas: 7b i 2LO problem pojawiających się w naszym środowisku obcych gatunków roślin i zwierząt, które mogą powodować szkody w środowisku lub gospodarce, lub też negatywnie oddziaływać na zdrowie człowieka. Uczniowie dowiedzieli się skąd biorą się obce gatunki w ekosystemie, w jaki sposób się rozprzestrzeniają i jakie są tego konsekwencje. Prelegentka nie tylko zaprezentowała przykładowe zwierzęta i rośliny, ale również, udzieliła informacji, jakie działania podejmowane są w celu ich walki z nimi.
- Szczegóły
- Kategoria: ekopracownia
Uczniowie klas I-III zaprezentowali swoje zdolności artystyczne, tworząc ozdoby bozonarodzeniowe z materiałów odzyskanych oraz naturalnych. Konkurs był doskonałą okazją do edukacji na temat znaczenia ochrony środowiska i zrównoważonego stylu życia. Uczestnicy uruchomili swoją wyobraźnię, udowodnili kreatywność, a przede wszystkim świadomość ekologiczną. Unikalne dekoracje, były jedyne w swoim rodzaju, nadały świętom szczególny charakter i przypomniały o potrzebie dbania o naszą planetę.
Strona 2 z 4