Na lekcjach informatyki staramy się merytorycznie wiązać ze sobą treści z różnych przedmiotów nauczania tzw. korelacja. To sprzyja transferowi wiedzy z jednego przedmiotu nauczania do innych, rozbudza i rozwija myślenie naukowe oraz pozwala zrozumieć stosowanie wiedzy. Ostatnim takim przykładem było tworzenie projektu 3D komórki zwierzęcej. Mogliśmy sobie przypomnieć jej budowę (biologia), po czym tworzyliśmy w programamch Tinkercad oraz Blender projekty. Uczniowie stworzyli wiele ciekawych projektów - wielkie brawa! Dzięki drukarce 3D pozyskanej z progrmu #LaboratoriaPrzyszłości mogliśmy wydrukować przykładowy model. Wybraliśmy do druku projekt Kacpra składający się z dwóch części - podstawki oraz modelu komórki. Model widoczny na zdjęciu drukował się nam ok 30 godzin, ale warto było czekać na efekt końcowy. Nasz model przybrał barwy reprezentacyjne - wydrukowany z dwóch kolorów filamentu. Stworzony model komórki zwierzęcej może teraz posłużyć w celach dydaktycznych na lekcji biologii. A my mamy już kolejne ciekawe pomysły na wykorzystanie drukarki 3D.

komórka zwierzeca 01 komórka zwierzeca 03 komórka zwierzeca 04